
POP EDU: Kako organizirati svoj prvi koncert
Že nekaj časa razmišljate o vašem prvem koncertu, a se vam zdi organizairanje le-tega preveč zapleteno? Preberite nasvete predavateljice za event menedžment UNITEDPOP Zagreb Maje Dujlović. Razkrila vam bo deset korakov, kateri vam bodo pomagali organizirati koncert.
Sestavi ekipo
Ne glede na to, ali gre za velik ali majhen koncert, vedno boste potrebovali pomoč pri organizaciji. Najemite bend, najemite sorodnike, najemite vse, ki se jih spomnite in so pripravljeni pomagati. Morda ne bo potrebno najeti agencije za organizacijo prireditev, vendar boste potrebovali več ljudi, ki bodo pokrivali naloge na dogodku.
Lokacija, lokacija, lokacija …
Izbira lokacije je pomembna iz večih razlogov. Pri izbiri morate razmisliti o razpoložljivosti, opremi in izgledu lokacije, kjer nameravate organizirati koncert.
Razpoložljivost lokacije
Za prvi koncert je pomembno, da je lokacija zlahka dostopna vsem vašim oboževalcem. Če je lokacija (recimo zunaj mesta), bi lahko ostali brez dela. Pravijo, da se na koncertih pogosto uživa alkohol (vsaj tako so nam povedali), zato mora biti možnost javnega prevoza ali taksija.
Lokacijska oprema
Ker je to vaš prvi koncert, domnevamo, da nimate ogromnega proračuna. Izberite lokacijo, ki v ceno vključuje čim več opreme, ki vam je ni treba najeti (in plačati). Priporočljivo je, da ima lokacija že osnovno zvočno infrastrukturo – oder, zvočniki, mikrofoni ter tonskega mojstra. Za prvi koncert ni priporočljivo, da se odločite za inovativne ideje in nepreizkušene lokacije. Play it safe!
Slika lokacije, tj. Ustreznost za vašo vrsto glasbe
Znano je, katere lokacije so primerne za katero vrsto glasbe. Izberite tisto, kjer se običajno zbirajo vaši oboževalci.
Število obiskovalcev
Bodite realni pri oceni števila ljudi, ki bo prišlo na vaš koncert. Če ste v dilemi pri velikosti izbora lokacije, raje izberti manjšo. S tem boste dajali vtis, da je prostor poln.
Tehnika
Potrebno je preveriti, kaj ima lokacija ter kaj je potrebno najeti. Če boste našli ponudnika za izposojo tehniče opreme, ki že sodeluje z lokacijo. To vam bo prihranilo čas in olajšalo delo, saj podjetje v tem primeru že pozna lokacijo. V nasprotnem primeru se pozanimajte, katero podjetje ima najboljše razmerje med ceno, kakovostjo opreme in delovno silo.
Priprava benda ali izvajalca
Pomembno je, da ste vi in / ali skupina dobro usposobljeni, usklajeni in tehnično podkovani. Če niste prepričani glede nekaterih delov, pripravite šablone. Verjetno veste, da se nastop v živo razlikuje od nastopa v garaži.
Pozivanje ljudi in oglaševanje
Sedaj, ko ste izbrali lokacijo, ki sprejme določeno število ljudi je čas, da izračunate število gostov. Računajte na to, da jih od povabljenih navadno pride 30% manj in ponavljamo, ne želite, da je dvorana napol prazna. Imejte v mislih, da tisti večer v mestu poteka več koncertov in prireditev. Pri oglaševanju uporabite moč socialnih omrežij, ki lahko ciljajo na vaše potencialne goste. Izberite omrežje in skupino ljudi, ki je za vas najbolj relavantna.
Vstopnice
Ocenite, koliko so vaši poslušalci pripravljeni plačati, da vas slišijo in podprejo. Ne pretiravajte s ceno, vendar tudi ne dajte prostega vstopa. Pokrili boste stroške in kdor vas ceni, vas bo pripravljen finančno podpirati. Premislite, kdaj boste začeli prodajati in kdo bo prodajal vstopnice – ponudniki vstopnic ali klub. Pri tem bodite pozorni na fiskalizacijo.
Proračun
Prednost pri budgetu ima lokacija, tehnična podpora in fotograf. Ko imate za to predviden proračun, lahko preostanek vložite v dodatno montažo, snemanje videa itd. Ustvarite oceno stroškov, v katero boste vnesli vse stroške. Ko se dogovarjate z osebjem, bodite pozorni na pogoje plačila – določite, ali se plačilo pričakuje pred dogodkom ali po njem.
Fotografi in snemalci
Fotografu ali snemalcu pojasnite kakšne fotografije želite (mood board). Pojasnite jim, kakšne posnetke želite, ali želite fotografije občinstva, skupine itd. Pomembno je vedeti, kakšen vizualni vtis želite ustvariti v končnem videu.
Dodajte ”sparkle” moment
Bodite ustvarjalni. Najboljše ideje pogosto ne stanejo veliko. Prilagodite lokacijo ali oder z nekaterimi podrobnostmi, ki so vam pomembne. Vi in / ali skupina bodite npr. harmonično oblečeni, da delujete kot ekipa in izgledate odlično na fotografijah.
Montaža
Ob predpostavki, da gre za “preprost” koncert, je dovolj, da je ”tonska vaja” jutro pred koncertom. Organizirajte generalno vajo čim prej, ne pustite ničesar stati do zadnjega trenutka. Poskrbite, da bodo vse dostave prispele prej, kot je potrebno (vključite zamude). Koordinatorje uredite na vhodu, da bodo pripravljeni eno uro pred koncertom. In nazadnje, raziščite idejo o najemu skupin podobne zvrsti, ki bodo nastopale za ali pred glavno skupino. Na ta način bi si razdelili stroške in povečali krog potencialnih poslušalcev.
In to je vse za prvi koncert. Še vedno ni tako zapleteno, kot se je zdelo na začetku.
Vas zanima vodenje dogodkov ali projektov? Vaš prvi korak k uspešni karieri je lahko ravno v naših učilnicah. Izvedite več o izobraževalnih programih za management in marketing ter postanite študent UNITEDPOP.