
Uspeh našega študenta; Dino Travaš
Po uspešnici “Need U”, ki jih je popeljala v nebesa in jih postavila na svetovno glasbeno sceno, so njihov potencial prepoznali najbolj znani svetovni DJ-ji.
Zgodilo se je točno tisto, o čemer sanja vsak producent – izdala sta dve uspešnici za založbo Musical Freedom v lasti DJ Tiësta.
Tomislav Zovko in Dino Travaš sta imeni, o katerih bomo slišali še veliko več, njuno ozadje pa naredi celotno zgodbo še bolj zanimivo in hvale vredno.
• Kako dolgo se ukvarjaš s produkcijo in kako se je začela ljubezen med tabo in glasbo?
O tem nikoli nisem razmišljal, vendar mislim, da je minilo že več kot 10 let! Kot otrok sem poslušal veliko glasbe, nekatere pesmi pa so v meni pustile poseben “občutek”. Sprva sem poslušal samo POP glasbo, kasneje me je pritegnila elektronska glasba, nato pa sem se začel ukvarjati z DJ-janjem.
Zanimivo je, kako me prvi nastopi niso pritegnili, saj mi niso dali tistega ”posebnega” občutka, ki sem ga odkril ob poslušanju glasbe doma. Zaradi tega sem kmalu pričel z glasbeno produkcijo.
Prvi program za glasbeno produkcijo, ki sem ga začel uporabljati je bil Reason. Po tem sem se odločil namestiti FL Studio, s katerim sem imel kar nekaj težav, zato sem sprva želel opustiti produkcijo. Hvala bogu, da nisem! Začel sem delati v Ableton Live in vse se je postavilo na svoje mesto.
• Si se poskušal sam naučiti, kako producirati ali si imel kakšno pomoč / mentorja?
Sprva sem se poskušal izobraževati na YouTube-u, kmalu pa sem ugotovil, da mi primanjkuje veliko znanja, ki ga na ta način ne bom mogel dobiti.
Odločil sem se, da se vpišem na EMI Institute v Zagrebu, ki se danes imenuje UNITEDPOP. Tam sem se naučil vseh tehničnih stvari; od oblikovanja in sinteze zvoka do snemanja, miksa in masteringa.
Odločitev o izobraževanju se mi zdi ena najboljših v mojem življenju, ko sem študiral tam, nisem le pridobil znanja, temveč sem se družil z ljudmi, ki jih druži enaka ljubezen do glasbe in to ti daje dodaten zagon.
Seveda nismo bili vsi enako zagnani, vendar sem sam bil precej odločen, da vsak dan po pouku ure in ure preizkušam, kar sem se naučil tistega dne. Če ne vlagate veliko truda in dodatnega časa, naučenega ne morete osvojiti in uporabiti v celoti. Doma sem poskusil vse, kar so mi tistega dne predavatelji pokazali in vadil, dokler mi ni postalo samoumnevno.
• Kako je nastal Dallerium in kakšni so vajini načrti za prihodnost?
S Tomislavom Zovkom sodelujeva že tri leta, vendar sem že prej objavljal pod umetniškim imenom Dallerium. Z njim sva soseda in po naključju sva se nekega dne spoznala ter dojela, da gojiva skupno ljubezen do glasbe. Minilo je kar nekaj projektov, preden sva se povezala in pričela skupaj delati deep house glasbo pod imenom Dallerium. Leto 2020 je bilo za naju težko, a uspešno. Vsi umetniki smo prejeli rdeči karton za nastope, hkrati pa sva dobila priložnost o kateri sva lahko le sanjala. Za Tiëstovo založbo Musical Freedom sva uspela izdati dve skladbi – “Omen” in “Can you feel it”! V stiku sva stopila s Tiëstom, ki naju močno podpira in naju spodbuja, da še naprej počneva dobre stvari. Trenutno pripravljava nove pesmi in remikse, ki sva jih naredila za druge založbe in bodo kmalu izdani.
Leta 2020 smo bili gostje na Escape Sessions, pred dvema mesecema pa naj bi nastopila na več koncertih, ki so bili odpovedani zaradi korone. Verjamem, da se bo kmalu vse umirilo, da bomo lahko še naprej opravljali delo, ki ga imava rada in v katerem uživava.
• Kako bi opisal celotno izkušnjo z založbo Musical Freedom?
Musical Freedom je izjemno profesionalna založba. Za vsak projekt je jasno določen urnik, ki ga je potrebno upoštevati do sekunde natančno. Ni treba posebej poudarjati, da sta splošni odnos in komunikacija na zelo visoki ravni s polnim medsebojnim spoštovanjem. Glede same pogodbe pa je tudi vse zelo profesionalno narejeno. Zaradi celotne situacije s korono je postopek podpisa pogodbe trajal nekoliko dlje, vse ostalo pa je bilo opravljeno takoj in pravočasno.
• Kako vidiš hrvaško sceno?
Menim, da je na naši sceni le nekaj dobrih producentov. Žal mi je, ko vidim in slišim, da se nekdo, ki je bil zelo dober producent, noče več ukvarjati s tem, vendar nikogar ne obsojam. V razmerah na našem trgu morate to delo resnično imeti radi in biti nekakšen fanatik, da ga opravljate, ker vsi vemo, da je zelo malo tistih, ki imajo nekaj zaslužka s tem poslom. Najbolj me žalosti, da se je nekaj producentov, ki jih poznam, kljub izdaji na močnih svetovnih založbah opustilo svojo produkcijo in se zdaj ukvarja z ”ghost” produciranjem. Škoda le, da takšni talenti ne bodo prodrli naprej.
• Kako pomembno je izobraževanje, da bi nekdo postal dober producent?
Vedno sem spraševal druge in sebe, ali se moje izobraževanje splača ali ne. Prepričan sem, da se fantje, ki so bili moji kolegi v UNITEDPOP, strinjajo, da smo se veliko naučili. V Dalleriumu delam glasbo tako kot Tomislav, vendar bolje miksam. Za to je zaslužen UNITEDPOP, saj sem tam izpopolnil znanje, zaradi katerega lahko skladbo dokončam na višji ravni. Sedaj znam delati tako mastering kot miks, kar sem dokazal tudi pri eni izmed pesmi, ki jo je izdala založba Musical Freedom.
Te zanima glasbena produkcija? Tvoj prvi korak k uspešni karieri je lahko v naših učilnicah. Izvedi več o izobraževalnih programih za glasbeno produkcijo in postani študenti UNITEDPOP akademije.